AS COUSAS SON IMPOSIBLES MENTRAS O PARECEN. Concepción Arenal Non imos falar de adaptación e integración. Eles como persoas que son, xa están adaptados e integrados na sociedade. É a sciedade a que ten que abri os ollos e velos. Leonor Martínez Monera

lunes, 5 de julio de 2010

XX Congreso FEPAL na cidade de A Coruña


Os días 1, 2 e 3 de Xullo celebrouse en A COruña o XX Congreso Nacional FEPAL que contou coa presenza de Marc MOnfort e Adoración Juárez, así como a participación de TADEGa que compartiron valiosisimas experiencias cos profesionais asistentes ao congreso. Quero destacar a presentación dunha comunicación sobre a estimulación da linguaxe en Educación Infantil por parte dunha persoa moi importante para min ao longo de este ano, Patricia Pena Barbeito, a mestra de Audición e Linguaxe do meu Departamento este curso. Patricia destacou a importancia de previr as posibles dificultades de linguaxe en educación infantil(unha asignatura pendiente no campo da orientación, xa que ás veces a prevención secundaria ocupa gran parte do tempo e imos deixando un pouco esquecida a importancia da prevención primaria). Quédome coa frase final da súa comunicación, que forma parte noso querido refraneiro popular: "más vale previr que logo lamentar".
Podedes acceder a máis información sobre o congreso no seguinte enlace:ç

XX CONGRESO NACIONAL FEPAL

21 comentarios:

張怡 dijo...

Hello~安安唷~很高興見到你哦!!............................................................

溫緯李娟王季 dijo...

很喜歡你的blog哦...加油唷 ..................................................................

芳容222許林堅林芳容儀 dijo...

快樂不需要理由-及時行樂..................................................................

雅俊芬凱陳許 dijo...

要繼續發好文喔^^..................................................................

楊儀卉 dijo...

辛苦了!祝你愈來愈好!..................................................................

吳婷婷 dijo...

唯有用熱情、用智慧去觀察事物,這事物才會把他的秘密,洩漏給我們............................................................

珮瑜 dijo...

Poverty is stranger to industry.............................................................

許俊銘 dijo...

等很久了 謝謝你的用心............................................................

陳盈強陳盈強 dijo...

人生像一杯茶,若一飲而盡,會提早見到杯底..................................................

淑成李李淑成李李 dijo...

良言一句三冬暖,惡語傷人六月寒。......................................................................

淑涂涂華 dijo...

精彩,thanks!............................................................

宜明文潔 dijo...

朋友是一面鏡子......................................................................

por dijo...

拒絕冒險和成長的人,終將被生命的潮流陶汰。..................................................

耿麗旺麗旺麗旺綺 dijo...

Man proposes, God disposes..................................................................

翊翊翊翊張瑜翊翊翊 dijo...

Pen and ink is wits plough...................................................................

木詹詹詹詹詹行詹詹 dijo...

人生匆匆-把握當下,支持鼓勵~事事如意~..................................................

佳張張張張燕張張張張張 dijo...

來給你加油,幫你推一下喔~期待你的下一個更新,謝謝............................................................

彬彬哲宇 dijo...

要保持更新呦,加油!!!期待你的新文章!!!............................................................

dijo...

新手上路哦~請大家多支持(・ˍ・*) ............................................................

pallavi dijo...

Tremendous post and will look forward to your future update...I like the way author instruct the different way of things..

Detective agencies in pune
Detective agencies pune
Pune Detective agencies
Detective agencies in india
Detective services in pune
Detective services in mumbai
Mumbai Detective services
Detective agencies mumbai

Pournima dijo...

Thank you for including me in this fantastic topic........Thanks again and keep up the good job....I must agree, of all the techniques

Free Advertising
Free Classified Ads
Free Job Postings

A MIÑA INTENCIÓN: Buscando vieiros cara a comunicación

Este blog está dirixido especialmente á aqueles profesionais que están traballando con alumnado que precisa dun sistema alternativo de comunicación á lingua oral para interactuar co seu medio social.
Pero tamén pretende acercar a realidade destes nenos ó resto do profesorado, ás familias e a unha sociedade á que é preciso concienciar das necesidades de nenos non orais pero que tamén se comunican aínda que non sexa a través dos códigos ós que estamos acostumados, como son a linguaxe oral e a escrita.


Ás veces, os nosos alumnos/as non cumpren os prerrequisitos para acceder ós SAC (Sistemas ALternativos de Comunicación) ou non é posible que sigan a metodoloxía que se recomenda para a súa ensinanza-aprendizaxe. Eso non significa que non sexan capaces de comunicarse. Si o fan, tan só hai que estar dispostos a buscar a vía para chegar á comunicación.
A FLEXIBILIDADE debe guiar a nosa intervención e a crenza en que non só son estes nenos e nenas os que deben aprender un SAC senón que TAMÉN NÓS TEMOS QUE APRENDER A ESCOITAR AS SÚAS MENSAXES, emitidas en ocasións dende o silencio.

A COMUNICACIÓN NON TEN POR QUÉ TER PALABRAS

A COMUNICACIÓN NON TEN POR QUÉ TER PALABRAS
Non poder falar non é o mesmo que non ter nada que dicir

QUÉ É UN SAAC (Sistema Alternativo ou Aumentativo de Comunicación)

A Comunicación Aumentativa e Alternativa enténdese nun sentido amplo como un conxunto de todas as opcións, sistemas ou estratexias que se poden empregar para facilitar a comunicación de toda persoa que ten dificultades graves para a execución da fala seguindo a TORRES (2001) no seu libro "Sistemas Alternativos de Comunicación. Manual de comunicación aumentativa y alternativa: sistemas y estrategias".

A ESENCIA DUN SISTEMA ALTERNATIVO DE COMUNICACIÓN

Ó longo dos anos e a través de múltiples investigacións e traballos imos deseñando sistemas para comunicarnos con aquelas persoas que non poden facelo a través da lingua oral. Á par que creamos estes sistemas, tamén deseñamos a metodoloxía que parece máis aconsellable para o seu ensino-aprendizaxe.
Pero nalgúns casos, as persoas non cumpren os criterios necesarios para chegar a aprender estes sistemas.

Leer con pictogramas

Material de apoio para a comunicación con pictogramas

Programa do Plan de apoio no que me baseo para ensinar un SAAC

COMO ESTOU ENSINANDO UN SISTEMA ALTERNATIVO DE COMUNICACIÓN

Con esta pequena explicación non pretendo ensinar a ninguén cómo é o método para ensinar símbolos pictográficos, senón contar a miña experiencia cando iniciei este traballo cun neno non oral que non estaba acostumado a utilizar pictogramas e cunha capacidade de atención e concentración moi baixa.
Partín do seu interese pola música para atraer a súa atención e incentivar a súa motivación; de modo que para cada "picto" elaborei unha presentación de powerpoint na que se combinan música e imaxes. Estas imaxes que vai visualizando na presentación correspóndense con representacións reais dos obxectos que queren simbolizar os pictos, de modo que lle proporcionamos ó neno un montón de imaxes do mundo real (e nalgúns casos debuxos) para que comprenda o significado de cada símbolo. A intención é proporcionarlle as experiencias máis reais e significativas posible.
Desta forma para ver a presentación multimedia (ELEMENTO MOTIVADOR) o neno ten que coller o picto correspondente.

PICTOAPLICACIONES

PICTOAPLICACIONES
Aplicacións con pictogramas para facilitar a comunicación

Asociación ATLANTA: asesoramento, axuda, ... ás familias e ás persoas con TEA

OS CONTOS DE XANDRE

OS CONTOS DE XANDRE
Contos accesibles e usables

Conto con pictogramas

DELETREA

DELETREA
Centro de psicoloxía e linguaxe para mellorar a calidade de vida das persoas con TEA

LÁMINAS PARA COLOREAR AGRUPADAS POR BLOQUES TEMÁTICOS

Centro de Referencia Estatal de Autonomía Persoal e Axudas Técnicas (Ceapat)

Centro de Referencia Estatal de Autonomía Persoal e Axudas Técnicas (Ceapat)
El O CEAPAT ten como misión contribuir a facer efectivos os dereitos das persoas con discapacidade e persoas maiores, a través da accesibilidade integral, os productos e tecnoloxías de apoio e o deseño pensado para todas as persoas.

ACCEGAL. TECLADO VIRTUAL PARA PERSOAS CON DIVERSIDADE FUNCIONAL, ESPECIALMENTE MOTÓRICA

EQUIPO IRIDIA Materiais para o diagnóstico e a intervención con TEA

TECNOLOXÍA INCLUSIVA

TECNOLOXÍA INCLUSIVA
Axudas para diversas discapacidades. Software e hardware para compensar as dificultades (en inglés)

CAPPACES: app para nenas e nenos

BIBLIOGRAFÍA PARA TRABALLAR CUN SAAC

  • Páxina da asociación española para o desenvolvemento dos SAAC
  • HODGDON, Linda (2005): Estrategias visuales para mejorar la comunicación. Ayudas prácticas para la escuela y el hogar. QuirkRoberts. EEUU. ISBN: 0-9616786-4-X
  • LÓPEZ DE MURILLAS, E.M. (Coord.) (2006): Lectoescritura para todos. Ministerio de Educación y Ciencia. servicio de publicaciones del MEC (www.mec.es) ISBN: 970-84-369-4456-3
  • DÍAZ CARCELÉN, L. (2003): Las voces del silencio. Una comunicación sin límites. Consejería de Educación y Cultura. ISBN: 84-7564-262-2
  • TORRES, S. (2001): Sistemas alternativos de comunicación. Manual de comunicación. ISBN: 8497000315

REVISTA DE INVESTIGACIÓN EN LOGOPEDIA

COMPLETAR PALABRAS ARRASTRANDO A VOGAL QUE FALTA

ESTIMULACIÓN ORAL E CONCIENCIA FONOLÓXICA: Disfrutamos falando

Actividades para mellorar a aprendizaxe das trabadas

IMAXES PICASSA DO BLOG DE PROFES DE AL

IMAXES PICASSA DO BLOG DE PROFES DE AL
Moi boas imaxes de picotgramas, escaneos de fichas de comprensión e expresión, terapia miofuncional, etc.

RECURSOS ESPACIO LOGOPEDICO

RECURSOS ESPACIO LOGOPEDICO
Información sobre produtos relación coa atención á diversidade na competencia lingüística

WEB DE LOGOPEDIA

WEB DE LOGOPEDIA
Resultados de analises de software para logopedia, recursos e materiais, enlaces,...

XOGOS COS FONEMAS E COS SINFÓNS

Aportacións das TIC á Logopedia Escolar

COMUNICA: FERRAMENTAS PARA A MELLORA DA COMUNICACION DE PERSOAS CON ALTERACIONS NA FALA

COMUNICA: FERRAMENTAS PARA A MELLORA DA COMUNICACION DE PERSOAS CON ALTERACIONS NA FALA
Descarga de VOCALIZA (Programa logopédico), imaxes para o programa Vocaliza, ferramentas para o prelinguaxe,...

EXPLICACIÓN ON LINE SOBRE A DISLEXIA: Que é, características, forma diferente de aprender,...

DISFAM Asociación Dislexia e Familia

DISFAM Asociación Dislexia e Familia
Disfam está integrado por familias con fillos e fillas con dislexia, profesionais de diferentes ámbitos, adultos disléxicos etc, que decidiron agruparse sensibilizados polas dificultades de aprendizaxe durante a etapa infantil e adulta e tamén polas consecuencias emocionais que este trastorno conleva.

SEMATOS. VOCABULARIO DA LSE (Lingua de Signos Española)

BIBLIOTECA DE SIGNOS MIGUEL DE CERVANTES

BIBLIOTECA DE SIGNOS MIGUEL DE CERVANTES
A primeira biblioteca virtual xeral dunha lingua de signos

XOGO DOS MUNDOS

XOGO DOS MUNDOS
Para traballar a memoria (repetir series), atención (diferenzas, tangram,..), creatividade, lóxica (series, asociacións, ...), etc.

XOGOS ON LINE ATENCIÓN, LÓXICA, MEMORY,...

FONDOS BIBLIOGRAFICOS PARA AS AULAS DE APOIO EDUCATIVO

FONDOS BIBLIOGRAFICOS PARA AS AULAS DE APOIO EDUCATIVO
Preme sobre a imaxe para acceder á páxina na que se avalían diferentes recursos bibliograficos de utilidade para o profesorado de apoio

XOGOS PARA INFANTIL: Cores, letras, números, música,...

MÉTODO DE LECTOESCRITURA DE TOMÁS BERNAL

MÉTODO DE LECTOESCRITURA DE TOMÁS BERNAL
Propón actividades, explica a metodoloxía e pódense descargar fichas

ACTIVIDADES DE LECTOESCRITURA

LETRAS DE CORES

EXERCICIOS DE INICIACIÓN Á LECTOESCRITURA

PANDILLA DE LETRAS: Xogo de lectoescritura

PLANETA ANIMADO: Recursos para educación infantil

Aplicación en Jclic para traballar a lectoescritura

Aplicación en Jclic para traballar a lectoescritura
C.E.P.R Pablo de Olavide

APRENDER A LER

A ILLA DAS LETRAS

A ILLA DAS LETRAS
Aprendizaxe das letras coa axuda dos animais que levan cada letra no seu nome e van presentando diferentes probas que pasar

XOGAR COAS LETRAS Goberno de Canarias

ZOO DAS LETRAS

ZOO DAS LETRAS
Cada letra ven asociada ao conto dun animal e a unha canción

Xoga coas letras no ZOO

Xoga coas letras no ZOO
Iniciación á lectura, unindo letras para formar a palabra que identifica ao animal representado. Desenvolve tamén a percepción espacial de figuras de animales e da súa sombra

Xogos didácticos para a educación infantil: numeros, cores, vocabulario e autonomía no entorno, ...

Xogos didácticos para a educación infantil: numeros, cores, vocabulario e autonomía no entorno, ...
Preme sobre a imaxe para acceder

Xogo para aprender a contar

Xogo para aprender a contar
Preme sobre a imaxe e accede as actividades

Vocabulario pictográfico para palabras de dificultade ortográfica

VÍDEOS DE POCOYO

KÍDEOS. Vídeos para nenos e nenas clasificados por idades

JUEGOS PARA LA ESTIMULACIÓN TEMPRANA

Xogos flash aportados pola escola de Samieira

CONTOS LIDOS E CON ACTIVIDADES

A BIBLIOTECA PREESCOLAR

A BIBLIOTECA PREESCOLAR
Conto, actividades en rede, exercicio para casa e lista de libros sobre diferentes temas: cores, cocodrilos, música, as figuras, etc.

Autonomía e identidade: coñecer o propio corpo e o dos demais

ACTIVIDADES PARA TRABALLAR A LECTOESCRITURA

ACTIVIDADES PARA TRABALLAR A LECTOESCRITURA
Tamén válido para o 1º ciclo de Educación Primaria

REFORZO DO RECOÑECEMENTO E REALIZACIÓN DAS GRAFIAS DAS LETRAS

TESTEANDO

TESTEANDO
Xogo de preguntas on line para repasar de forma lúdica os contidos de ESO e Bacherelato